dijous, 6 de març del 2014

Currículum

Hola a tothom!

Després d'un dia sense crear una nova entrada ja sóc aquí, malauradament no podré explicar-vos que va passar el dilluns passat perquè vaig estar malalta i no vaig poder assistir a classe.... Però, sí que podré explicar el que va passar ahir, dijous!
Ahir vam obrir el currículum per primer cop a classe, el Martí va estar ensenyant-nos diverses àrees del currículum. A través d'aquestes explicacions, van sortir preguntes i debats.

[Abans de continuar explicant el que va passar dijous,obro un parèntesis perquè vull remarcar una manera de fer les classes que m'ha cridat la atenció des de un bon principi i que no havia dit en el blog i és que m'agrada molt la manera que té el Martí       d'ensenyar, crec que és així com a d'ensenyar un professor, sent un més al grup, sense cap caire de superioritat.]

Vam estar parlant sobre les competències bàsiques, sobre els coordinadors, les comissions i les mencions. Cadascú donava la seva opinió i feia preguntes al Martí si tenia qualsevol dubte.
El que més em va cridar la atenció i que vam reflexionar amb un company, és que el Martí ens va explicar com un professor que s'havia especialitzat en anglès o en música per exemple, no estava treballant en la seva especialitat, i que un professor havia de fer classes en almenys 3 àmbits diferents! Vam estar raonant amb el meu company i vam acabar pensant que per ser professors em de ser sobretot polifacètics!


Un altre assumpte que va crear molt debat va ser el bilingüisme...Imagineu-vos que arriba una nena o nen xinès a l'escola, i no té ni idea de parlar el català...Aula d'acollida?Classes de català a l'hora del patí o després de l'escola? Immersió total en la llengua? Vam estar un llarg temps donant la nostra opinió. Personalment crec que les aules d'acollida no tenen res de dolent, tot i així no m'acaba d'agradar la idea, per mi el més adient seria poder ensenyar al nou alumne entre tots, poc a poc, que no faltés a les classes, sinó que estigues amb tots els altres alumnes i amb estratègies i activitats divertides, aniria aprenent la llengua del centre i sobretot NO prohibir que parli la seva llengua, sinó tenir respecte i aprendre tots de tots.


Què creu tu que és el més adient? Què faries perquè un nen que no entén ni sap res de la llengua vehicular d'un centre pugui aprendre sense sentir-se discriminat?





 FINS AVIAT!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada