dimarts, 8 d’abril del 2014

MOLTES OPCIONS PER TRIAR...

El passat 2 d'Abril vam continuar parlant sobre l'avaluació, però abans de començar amb la classe, vam comentar el text que havíem llegit la classe anterior que va escriure  M .C Davini. El Martí ens va preguntar per veure si endevinàvem en el nom , tothom va començar a dir noms, molts noms, però tots coincidien  en que eren  noms d'home, al final el Cristian, un company de classe va dir Mari Carmen i tots ens vam fer un fart de riure... I no anava mal encaminat , qui va escriure aquest text era una dona i es deia: Maria Cristina Davini. Això em va fer pensar que encara que ha passat molt temps i les coses han canviat moltíssim encara tenim certs perjudicis, per exemple en aquest cas, tots pensàvem que qui havia escrit un article sobre l'educació era un home. Crec que encara queden aquests perjudicis i que hem de lluitar perquè aquest perjudicis de desigualtat acabin desapareixent, no serà fàcil , ja que fins i tot ara podem veure que pensem d'aquesta manera , però poc a poc i amb esforç no hi ha res que no es pugui aconseguir!

En aquesta classe vam estar parlant bàsicament de tots els tipus d'avaluació que hi ha i van sortir un munt. Els vam dividir en 5 seccions : Avaluació del depenent del MOMENT, ABAST, FINALITAT, AGENTS i REFERENTS.

Poc després el Martí ens va donar la deificnió d'avaluació segons la Neus Sanmartí:

L'avaluació és el procés de recollida i anàlisi d'informació destinat a descriure la realitat, emetre judicis de valor i facilitar la presa de decisions. 

 Després de veure totes les avaluacions que hi han o que existeixen  i veure la definició de la Neus Sanmartí ,vaig estar pensant quina seria las més adequada per les meves classes en un futur , quina em semblava la més correcta..

La conclusió va ser que utilitzaria una avaluació que es dugués a terme durant el curs, no una avaluació final on com he dit en entrades anteriors porta als nervis i a tenir un aprenentatge bulímic ( aprenent i memoritzant i després vomitant a l'examen deixant així el cap buit).

Us deixo amb una altra frase de Neus Sanmartí que m'ha agradat molt:

Si l'avaluació es treballa mentre s'aprèn, els resultats són molt bons. Si s'empre al final, serveix per recollir decepcions.

Vosaltres què penseu? Quina creieu que és la millor avaluació per portar a terme a les escoles ?



                                                          FINS AVIAT !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada