dimarts, 1 d’abril del 2014

Què creu sobre l'avaluació?


Quan vam entrar a classe vam veure el següent a la pissarra :

Llegir
Veure i sentir (escoltar)
Dir
Dir i fer
Sentir (escoltar)
Veure


El Martí ens va dir : Nois! Ara individualment escriureu en un full en ordre aquests verbs segons us semblin més o menys importants per l'aprenentatge.
Tots ens vam posar a escriure i quan ja havíem acabat, el Martí va dir que ens poséssim en grups de dos i tornessin a fer el mateix, aquí van començar a aparèixer idees bastant diferents però es va poder concretar una nova llista amb el seu ordre, tot seguit el Martí va dir un altre cop que féssim grups de quatre persones aquest cop i tornéssim a fer-ho, llavors aquí si que va haver un problema per posar-nos tots d'acord i moltes idees diferents, al final la vam deixar mig acabada i no molt convençuts.
Tot seguit el Martí ens va ensenyar el con d'Edgar Dale:

En la qual ens ensenyava quin són els millors mètodes més efectius per duu a terme l'aprenentatge.
Al con d'Edgar es veuen els percentatges del que ens recordem segons de quina manera ho hem aprés.
Algun ens vam sorprendre ja que les nostres respostes eren molt diferents a les que donava el con.
Això m'ha portat a reflexionar molt sobre com s'està ensenyant avui dia i quines activitats i maneres es duen a terme, també em va fer reflexionar i tenir un gran ajut per el meu futur com a professora, ja que si aquest estudi tan exhaustiu que va fer Edgar Dale diu que amb el que més s'aprèn es fent i dient, crec que m'hauria de guiar per això alhora de fer gran part de les activitats o feines a classe.

Després d'aquesta activitat el Martí també ens va fer una pregunta que tractava sobre la manera d'avaluar l'alumnat i que si creiem que s'havia d'avisar abans de fer un examen o no.
Vam entrar en un gran debat, on alguns deien que si que era adient perquè potser l'alumne tindria més nota per aquest examen, per una altra banda alguns deien que no, perquè així el nen no estudiaria l'últim dia i durant el curs no faria res.
La meva opinió es que no faria examen, l'avaluació de l'alumnat seria cada dia, a través d'activitats i exercicis avaluaria. Tot això segons la necessitat de cada nen. 
Al final de la classe el mestre ens va explicar una història sobre una pregunta d'un examen:

         Demostri com és pot determinar l'altura d'un edifici amb l'ajuda d'un baròmetre. 
                        http://ciencia.ara.cat/centpeus/2011/03/30/lanecdota-del-barometre/

Després d'haver escoltat la història vaig reflexionar sobre tot el que vam estar parlant, parlant sobre com em d'ensenyar als nostres alumnes, si alhora de fer l'examen ho vomitarà tot perquè s'ho a empassat tot el dia anterior o farem dels nostres alumnes, alumnes pensadors que donaran respostes certes,correctes i fora del comú?


Tu què hi penses? Estàs d'acord amb el con de Dale? Creu que s'ha d'avisar als alumnes abans de fer un examen? Creus que hem de fer exàmens?



                                                    Us deixo amb aquesta frase:

                                                   Veig i m'oblido, escolto i recordo, faig i comprenc.
                                                                                                                                  - Confuci
                                                                              


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada